دانلود پروژه سیستم مدیریت خودروهای فرسوده
سیستم مدیریت خودروهای فرسوده
فهرست مطالب
سیستم مدیریت خودروهای فرسوده ۱
انتخاب معیار برای گزینش کشورها: ۶
۴-۱- محدودیتها: ۸
۵-۱- متدولوژی ۹
انالیز اطلاعات جمع اوری شده ۹
۶-۱ – ساختار تحقیق ۱۱
۲- سیاست پایدار مواد زائد ۱۲
۱-۲- مدیریت پایدار مواد زائد: ۱۲
۲-۲- ابزارهای سیاست مواد زائد پایدار: ۱۶
روشهای اجباری: ۱۶
روشهای اختیاری و داوطلبانه: ۱۷
ابزارهای قانونی ۱۸
ممنوعیات تولید و محدودیات: ۱۹
گواهی نامه ها: ۱۹
ابزارهای اقتصادی: ۱۹
مالیاتها و هزینه ها: ۱۹
سیستم دفع و بازپس گیری مبلغ: ۲۰
ابزارهای اموزشی: ۲۰
انتخاب ابزارهای سیاست برای دستیابی به اهداف: ۲۱
۳-۲- خصوصیات سیاست پایدار مواد زائد: ۲۱
تاثیرات زیست محیطی: ۲۲
هزینه های اجرا و اداری ۲۲
تحریک نواوری: ۲۳
تطابق با چهارچوبهای قانونی: ۲۳
جنبه های سیاسی و اجتماعی: ۲۳
پایش: ۲۳
شفافیت: ۲۴
۳- تعریف قسمتهای مختلف مدیریت خودروهای فرسوده ۲۴
۱-۱-۳- اجزاء سیستم خودروهای فرسوده ۲۵
۲-۱-۳- اوراق کردن ماشین: ۲۶
۳-۱-۳- تکیه کنندگان ۲۷
۱-۳-۳- عملیات جداسازی در قسمت تکه سازی: ۲۹
دسته اهن های فلزی ۳۰
دسته غیراهنی غیرفلزی: ۳۰
fulff یا ASR سنگین: ۳۱
۴-۱-۳- مواد زائد باقی مانده (ASR) 31
1-2-3- خودروهای متروکه: ۳۲
۲-۲-۳- عملکرد ضعیف اوراق کنندگان ۳۲
۳-۳- روش های مقابله با اثرات زیست محیطی: ۳۴
۱-۳-۳- بازیافت و حذف ترکیبات: ۳۴
حذف مایعات و سیالات و مواد قابل انفجار ۳۵
فلزات: ۳۵
بازیافت پلاستیک: ۳۶
شیشه: ۳۷
کاهنده ها: ۳۸
باتریها: ۳۸
تایرها: ۳۹
استفاده مجدد از تایرهای مجدد ۳۹
بازیافت از طریق ریز کردن: ۴۰
بازیافت از طریق تکنولوژیهای مدرن: ۴۰
بازیافت انرژی: ۴۱
کاهش اثرات زیست محیطی ASR : 41
2-3-3- کاهش در طراحی ۴۱
۴-۳- اولین سیاستهای خودروهای فرسوده: ۴۲
قانون خودروهای فرسوده: ۴۳
جلوگیری از تولید مواد زائد در خودرو ۴۴
۵-۳- توسعه معیارهای ارزیابی سیستم خودروهای فرسوده: ۴۵
پایش: ۴۸
تحریک نواوری: ۴۹
۴- بررسی سیستم های مدیریتی موجود در کشورهای مختلف ۵۱
۱-۴- نظام کلی ۵۱
۱-۲-۴- طراحی سیستم: ۵۳
۲-۱-۲-۴- اوراق کنندگان ۵۵
۳-۱-۲-۴- تکه کردن و بازیافت: ۵۵
بازیافت: ۵۶
۲-۲-۴- نقش قسمتهای کلیدی: ۵۶
۳-۲-۴- یافته ها و مبحثها: ۵۷
تعداد اتومبیل های ثبت شده و از ثبت خارج شده ۵۸
نرخ بازیافت ۶۰
طراحی سیستم برای سرمایه های ناشی از اوراق کردن ۶۰
۲-۳-۴- هزینه های بازیافت در سیستم بازگشت رایگان: ۶۱
۴-۴- نتیجه گیری: ۶۳
اثار زیست محیطی ۶۳
راندمان اقتصادی: ۶۵
پایش: ۶۵
تحریک ابداع و نواوری: ۶۶
۱-۵- چهارچوب قانونی: ۶۷
۱-۱-۲-۵- جمع اوری ۶۹
۱-۲-۵- طراحی سیستم: ۶۹
استانداردهای ARN برای اوراق کنندگان ۷۰
الزامات ARN برای اوراق کنندگان: ۷۱
استانداردها برای بازیافت کنندگان ۷۳
۳-۲-۵- یافته ها: ۷۴
۴-۵- نتیجه گیری ۷۷
سیستم از رده خارج کردن ۸۲
۳-۶- مکانیزم مالی: ۹۰
۴-۶- نتیجه گیری: ۹۱
۱-۲-۷- سیستم MD 95
جریانات مالی در سیستم MD : 96
عوامل مربوط: ۹۶
۳-۷-یافته ها و مباحث: ۹۷
نرخ جمع اوری: ۹۸
نرخ بازیافت: ۹۸
جریان مالی اینده : ۱۰۰
۴-۷- نتیجه گیری ۱۰۱
طراحی سیستم ۱۰۴
مکانیزم مالی: ۱۰۴
۳-۸- عوامل ۱۰۴
اوراق کنندگان ۱۰۴
تکه کنندگان: ۱۰۵
مسئولین دولتی: ۱۰۷
۴-۸- یافته ها ۱۰۷
نرخ بازیافت ۱۰۸
۵-۸- نتیجه گیری ۱۰۸
نرخ جمع اوری: ۱۱۴
نرخ بازیافت و استفاده مجدد ۱۱۵
۳-۸- مکانیزم مالی: ۱۱۶
۴-۸- نتیجه گیری: ۱۱۷
راندمان اقتصادی ۱۱۸
یافته ها ۱۲۰
نرخ جمع اوری ۱۲۱
نرخ بازیافت و استفاده مجدد ۱۲۱
متدولوژی ۱۲۱
۳-۹- مکانیزم مالی ۱۲۲
هزینه تصفیه ۱۲۲
مطالعه بر روی روش های یک سیستم خودروهای فرسوده مانند چگونگی طراحی، چگونگی اجرا، نوع ابزار استفاده شده و تاثیر عوامل و رفتارشان در کارهای مختلف در مرحله بعدی قرار میگیرد.
نه تنها مسائل زیست محیطی از اهداف یک سیستم میباشد، همچنین اقتصاد یک سیستم نیز یک جنبة مهم میباشد. بنابراین، این تحقیق به جنبه های مالی و اقتصادی سیستم ها نیز می¬پردازد. کلیه موارد به ما کمک میکند تا درک بهتر و عمیق تری از سیستم داشته باشیم. سایر جنبه ها. مانند رقابت، بازار فروش و مباحث بازرگانی تحت بررسی و مطالعه میباشد. ولی به علت محدودیتهای موجود، در این تحقیق از این جنبه ها صرفنظر میشود تا به سایر جنبه ها رسیدگی بهتری گردد.
انتخاب معیار برای گزینش کشورها:
انتخاب کشورهای برای بررسی سیستم های مدیریت خودروهای فرسودة انها، بر اساس چند معیار میباشد یکی از مهمترین این معیارها عبارت است از: واردات خودروها میباشد. سعی بر ان است تا کشورهایی انتخاب گردند که واردات تقریبا شبیه به یکدیگر دارند و طول و مدت اجرای مدیریت خودروهای فرسوده در انها طولانی باشد تا دارای خروجی زیادی باشیم و همچنین این سیستم ها دارای تنوع زیادی باشند تا بتوان ابزارهای زیادی را برای انها ازمایش کرد و معیارهایی از این قبیل.
بر این اساس کشورهای زیر انتخاب گردیدند:
۱- سوئد: که دارای سابقه زیاد در زمینه سیستم مدیریت خودروهای فرسوده دارد که این سابقه به سال ۱۹۷۵ برمی گردد. سیستم اولیه به صورت دستمزد و پاداش بود و از زمانیکه مسئولیت خودروهای فرسوده به دوش سازندگان افتاد یک سیستم جدید نیز به موازات ان شروع به کار کرد.
۲- هلند: از سال ۱۹۹۵ شروع به سازماندهی دوباره خودروهای فرسوده خودکرد که اساس ان بر مبنای توافق بین دولت و یک شرکت خصوصی، ARN، که مسئولیت سازماندهی و مدیریت خودروهای فرسوده را دارد، میباشد.
۳- المان: سیستم مدیریت خودروهای فرسوده این کشور به صورت اختیاری بود که از سال ۱۹۹۷ اجباری شد. در این سیستم مسئولیت تولید کنندگان پائین میباشد بنابراین کلیه هزینه ها به عهدة اخرین مالک میباشد.
(((برای دانلود کلیک کنید)))
:: موضوعات مرتبط:
پروژه ها ,
,
:: برچسبها:
دانلود پروژه سیستم مدیریت خودروهای فرسوده ,
:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0